Facebook Linkedin Google Plus Twitter

E-mail:info@uptime-it.ro  Tel:+40 756 082 508

Blog UpTime-IT

Uptime-it, servicii IT adaptate clientilor: mentenanta it, web-design, cloud, externalizare IT





  • Lista postari blog UpTime-IT Selectati o postare
  • Toate postarile
    Toate postarile Aici poti vedea toate postarile de pe blog.
  • Categorii
    Categorii Afiseaza lista categoriilor postarilor de pe blog.
  • Tags
    Tags Afiseaza lista tagurilor folosite in blog.
  • Bloggeri
    Bloggeri Cauta bloggerul tau favorit.
  • Echipa
    Echipa Cauta echipa ta favorita.
  • Autentificare
    Autentificare Login form
Postari recente

Inca mai crezi ca este un moft sau un trend de moment dezvoltarea de site-uri ori a identitatii vizuale? Dar daca iti spunem ca 15% din firmele inscrise in acest an in programul “Internationalizare”, prin care se acceseaza fonduri nerambursabile de maximum 50.000 lei, au ales sa creeze site-uri de prezentare sau aplicatii mobile cu banii de la stat?

Potrivit datelor furnizate de ministrul pentru Mediul de Afaceri, Ilan Laufer, solicitarile celor 383 de firme inscrise in total au depasit deja fondurile disponibile pe 2017 de 3,4 ori, iar activitatile pentru care au fost solicitate finantarile acopera o gama variata de domenii, precum: targuri si expozitii internationale, site-uri si aplicatii pentru mobil (15%), misiuni economice in strainatate, crearea identitatii vizuale, branding, logo (10%), analize si studii de piata (7%) etc.

Noi am mai discutat despre importanta solutiilor personalizate in IT si iata ca este momentul sa revenim pe acest subiect, luand in calcul informatiile de mai sus. Datele sunt concrete si vorbesc de la sine, mediul de afaceri din Romania pune in continuare accentul pe crearea de site-uri, dezvoltarea identitatii vizuale si realizarea unor analize de piata si studii, activitati in care UpTime-IT are o vasta experienta. Iar odata cu aparitia acestor programe prin care se pot accesa fonduri nerambursabile, IMM-urile beneficiaza de un sprijin suplimentar si o platforma de lansare a afacerii.

Asadar, cu ce va putem ajuta noi? Printre serviciile la care clientii UpTime-IT apeleaza cu incredere se numara:

  • Web design - solutii complete si personalizate de creare site-uri (magazin online, site prezentare, blog, forum, newsletter corporate, campanie online etc.) si SEO, adaptate scopului si bugetului dumneavoastra;
  • Identitate vizuala - creare concept sigla/logo (primul pas spre crearea brandului companiei), carti de vizita, design materiale promotionale etc.;
  • Analiza - acesta reprezinta de fapt primul pas din pachetul de servicii web si consta in analizarea cuvintelor cheie, analiza site-ului si a concurentei.

In concluzie, cu fonduri de la stat si sprijinul unor specialisti in domeniu, puteti oferi business-ului dumneavoastra un start incredibil. Asadar, urmariti in continuare programele puse la dispozitie de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, consultati criteriile de eligibilitate si luati legatura cu echipa UpTime-IT, care va va fi alaturi si pe a carei experienta va puteti baza!

 

Clickuri: 260
0

Circula, la un moment dat, pe internet un banc referitor la noile reguli pe care trebuie sa le respecti atunci cand vrei sa creezi o parola. Litere mici, litere mari, simboluri, cifre. Tot felul de reguli si combinatii, incat ajungi la un sir lung de caractere pe care nu le retii nici in ruptul capului. Asa ca le notezi pe un post-it. Iar apoi uiti unde ai pus bucata de hartie sau dau altii peste ea.

Sfaturi traditionale

Potrivit sfaturilor clasice, pe care deja ar fi trebuit sa le stim pe de rost, o parola puternica trebuie sa respecte urmatoarele:

  • minim 12 caracteretrebuie sa alegi o parola suficient de lunga. Desi nu exista o lungime minima standard, ar trebuie sa optezi pentru combinatii de 12-14 caractere sau chiar mai mult;
  • sa includa numere simboluri, litere mari si mici– crearea unei combinatii intre toate acestea face parola mult mai greu de ghicit sau de „spart”;
  • nu este un cuvant din dictionar– fereste-te de cuvinte din dictionar evidente si chiar de combinatii de acest tip;
  • nu se bazeaza pe inlocuiri evidente– a devenit oarecum la moda substituirea anumitor litere cu cifre care seamana din punct de vedere grafic (h0use, andr31 etc.);
  • nu este numele tau, ziua ta de nastere, porecla ta etc.. 

Exemple mai bune si mai putin bune

Nu credem ca mai este cazul sa discutam despre exemple precum „parolaesteparola”, „1234”, „qwerty”, „aaaa” sau, in dorinta de a avea parole lungi , repetarea unui cuvant  precum numele propriu „raduraduraduradu”.

Luand aceste aspecte in considerare, un exemplu de parola la care am putea sa ne gandim ar fi „BigHouse$123”. Este formata din 12 caractere si include litere mari, litere mici, un simbol si cateva cifre. Insa este destul de evident – avem de-a face cu o combinatie de cuvinte din dictionar, cu litere mari la inceputul fiecaruia. Exista un singur simbol, toate cifrele se afla la final, intr-o ordine usor de ghicit (am putea spune chiar „clasica”).

Ce facem in aceasta situatie? Am putea foarte simplu sa ne pozitionam degetele asupra tastaturii si sa apasam la intamplare, creand o parola precum „3o(t&gSp&3hZ4#t9”.  Este o solutie destul de buna – are 16 caractere, include o combinatie aleatorie de litere, cifre si simboluri si ar fi foarte greu de ghicit. Inclusiv pentru noi, cand am fi nevoiti sa o folosim. Pentru ca, haideti sa fim seriosi, doar daca nu avem o memorie incredibila, nu va dura mult pana vom da click pe „I forgot my password” si o vom schimba cu ceva mai...pamantesc.

Cum retinem parolele puternice (si incurcate)?

Trebuie sa gasesti o cale de a crea o parola „memorabila” pentru tine, nu doar din punct de vedere al formei acesteia, ci si din punct de vedere al retinerii ei. De exemplu, poti veni cu o propozitie mai lunga sau doua scurte personalizate precum „Prima adresa la care am locuit a fost strada Dunarea numarul 13. Apartamentul avea 2 camere”.  Transforma totul intr-o parola prin folosirea primei litere a fiecarui cuvant si mentinerea cifrelor, in ordine, iar intre cele doua propozitii introdu un simbol: PalcalafsDn13*Aa2c. Aceasta este o parola puternica de 18 caractere ce include combinatii de litere mari si mici, un simbol si cifre aleatorii, fara semnificatii evidente sau cuvinte ce se regasesc in dictionar. Trebuie doar sa tii minte doua propozitii simple. 

Mai este cazul sa va spunem ca ar fi mai mult decat indicat sa nu folositi aceeasi parola peste tot? 

Clickuri: 261
0

Posted by in data de in Servicii IT

 

Un server este un calculator sau alt dispozitiv hardware care este conectat la o retea, ruleaza software de tip server si gestioneaza resursele de retea pentru grupuri de utilizatori de calculatoare. Un server este practic un calculator care functioneaza 24 de ore sapte zile din sapte. Insa acesta trebuie sa aiba anumite caracteristici specifice, dintre care fac parte si capacitate foarte buna de calcul, consum de energie redus pentru a se asigura o fiabilitate cat mai mare, oferirea unor mecanisme redundante pentru protectie la defectiuni (exemplu: 2 surse de alimentare).

Asadar, chiar daca este posibil sa utilizati un PC obisnuit ca un server, cel mai bine este sa apelati la unul care este proiectat si construit pentru acest scop expres.

Exista mai multe tipuri de servere, dintre care unele sunt dedicate pentru o singura functie, precum:

  • Server de fisiere -  permite ca documentele si fisierele de date sa fie partajate, securizate si sustinuta de un loc. Aproape fara exceptie, primul server din orice afacere mica este un server de fisiere;
  •  Server web - va conectati la el prin intermediul browserului si va deserveste paginile web pe care le vedeti;
  • Serverele de imprimare - va permit sa partajati o singura imprimanta intre mai multi utilizatori;
  • Servere de e-mail - primesc, trimit si stocheaza e-mail urile;
  • Server baza de date - se ocupa de stocarea si interogarea datelor;
  • Server FTP - servere ce ofera acces rapid la fisiere partajate. 

In ceea ce priveste partea de program rulat, spre deosebire de calculatoarele dintr-un mediu office, un server ruleaza sisteme de operare specifice precum Linux, FreeBSD, Solaris sau Windows Server. Aplicatiile concepute pentru servere sunt de asemenea diferite fata de cele destinate unui calculator normal, ele nefiind interactive aproape deloc.

Insa, inainte de a investi intr-un server, trebuie sa va alocati ceva timp si sa va ganditi care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmati ca sa ajungeti la cel potrivit nevoilor dumneavoastra – adica:

  • analizati programele si aplicatiile pe care le veti folosi;
  • ganditi-va la solutiile de stocare;
  • stabiliti bugetul aproximativ;
  • alegeti locul in care va fi depozitat serverul;
  • verificati cati useri se vor loga la server;
  • ganditi-va la sistemul de operare Windows de care aveti nevoie.
Clickuri: 476
0

Posted by in data de in Web-Design

 

In primul rand, porneste de la audienta! Inainte de a propune si identifica ideile de continut, trebuie sa iti cunosti publicul tinta. Care sunt nevoile celor carora te adresezi? Ce vor ei? Ce ii motiveaza? Ce probleme au acestia? Ce stil de continut vor dori sa citeasca?

Un continut SEO-friendly va transforma audienta intr-un punct focal, insa pentru a reusi sa faci acest lucru va trebui sa renunti sa te gandesti la ei ca la un simplu public. Audienta este formata din oameni ca si tine, asadar pune-te in locul lor, foloseste-te de canalele de social media, vorbeste, vezi la ce tip de continut reactioneaza si incurajeaza feedback-ul!

Mai apoi, nu uita ce presupune cu adevarat scrierea de continut de calitate (nu de cantitate)! Motoarele de cautare determina relevanta unei pagini bazat pe o serie de factori, dintre care multi se ocupa cu textul de pe pagina. Motoarele de cautare scaneaza si  stocheaza textul. Deci, de ce anume tine cont Google (si ar trebui sa tinem cont si noi)? Este vorba despre:

  • cuvinte cheie
  • cantitatea de continut bazat pe text
  • originalitatea textului
  • lungimea unui articol
  • coerenta de scris
  • densitatea de cuvinte cheie 

Atentie, insa, la urmatoarele aspecte!

Titlul – degeaba este continutul valoros, daca titlul nu spune absolut nimic si nu indeamna publicul sa acceseze informatiile din spate.

Supra-optimizare – acel moment in care, din exces de zel si necunostinta de cauza, aglomerezi cuvintele cheie si apelezi la o variante de text greoaie, riscand penalizari. Concentreaza-te ca textul sa fie foarte bun pentru cititori in primul rand, si abia apoi pentru motoarele de cautare.

Meta-descriere – gandeste-te la aceasta scurta prezentare ca la un ajutor care ghideaza motoarele de cautare. Incearca, pe cat posibil, ca textul din descriere sa fie usor de citit si, foarte important, sa contina si keyword-ul pe care te bazezi in website sau in acea pagina. 

A, si nu uita! SEO dureaza. Nu faci astazi cateva imbunatatiri, iar maine culegi roadele. Dureaza pana vei vedea rezultatele! Dar poate dura mult mai putin daca apelezi la specialisti in domeniu.

Clickuri: 506
0

Posted by in data de in Servicii IT

 

In ultima perioada tot mai frecvent intalnim persoane care opteaza pentru cumparaturile online. Este mult mai comod, oferta este mult mai diversificata, dar toate aceste facilitati vin cu o serie de riscuri pe care, cu o serie de sfaturi bune, le puteti evita si va puteti bucura de aceste sarbatori exact asa cum va doriti.

Deci, doriti sa faceti cumparaturi online. Bun! Foarte important este sa cunoasteti situatia financiara de pe card, atat inainte de a efectua o tranzactie, cat si dupa. Este posibil ca uneori sa va fie incasata mai mult decat suma de pe factura, fara a va da seama de acest lucru.

Daca tot faceti o tranzactie online, aveti grija ca trazactia sa fie facuta apeland la o conexiune la internet cunoscuta, 3G/4G, exclus una wireless, care poate fi interceptata cel mai usor de atacatorii cibernetici.

In momentul in care este efectuata tranzactia, cu siguranta vei avea de completat o serie de campuri care tin de informatii privind datele bancare. Deci, din nou atentie! Nu incurcati codul CVV cu codul PIN! Codul CVV este format din trei cifre si se gaseste pe spatele cardului dumneavoastra in timp ce codul PIN .. ei bine, aici cunoasteti. Odata aflat codul PIN, aveti o problema! Deci atentie!

O atentie deosebita trebuie acordata site-ului de pe care dorim sa efectuam cumparaturile. Si asta inseamna sa fim atenti la site-uri de tip phishing, mesaje nesolicitate privind  produse promovate, magazine online fara certificare SSL, etc. Cupoanele de reduceri pot atrage diversi cumparatori neatenti sau necunoscatori ce pot fi convinsi sa faca o serie de cumparaturi care nu-i vor lasa decat fara bani.

In ceea ce priveste terminalul de pe care accesati site-urile de cumparaturi, folositi o solutie de securitate care blocheaza reclamele malitioase. Mentineti-va intotdeauna browser-ul si solutia de securitate actualizate. Troienii bancari si virusii cu componenta de rootkit sunt amenintari in crestere. Acestia fura informatii bancare, monitorizeaza tranzactiile sau se autentifica in conturile bancare in timp ce stau ascunse in sistem.

Daca ati efectuat tranzactia, atunci este bine sa va asigurati ca terminalul de pe care ati facut cumparaturile ramane in siguranta la dumneavoastra si nimeni nu il va folosi fara drept. Deci, protejati cu parole si criptati terminalul mobil. In cazul in care cineva va fura sau va gaseste telefonul, tableta sau laptopul, asigurati-va ca ii este imposibil sa acceseze informatiile stocate pe ele. De asemenea, criptati-va datele cu un software dedicat sau – daca dispozitivul permite – cu optiunea de criptare disponibila in setari.

Cel mai bine este sa folositi programe anti-furt pentru localizarea dispozitivului, blocarea si stergerea datele in mod remote.

Clickuri: 493
0

Posted by in data de in Web-Design

 

Da, stim, am mai discutat o data despre asta aici, insa subiectul este atat de amplu, incat nu avem cum sa ne limitam la un singur articol, motiv pentru care ne-am gandit ca e indicat sa revenim cu alte 5 cele mai proaste sfaturi de web design pe care este posibil sa le primesti (sau oferi), dar care ar trebui evitate, de fapt.

6. Altii o fac, deci si tu ar trebui

Nu ar trebui sa optezi pentru un anumit gen de web design doar pentru ca altii o fac. Pentru a obtine beneficii optime pentru site-ul tau, este necesar sa optezi pentru un design care se muleaza pe tipul afacerii tale.

7. SEO nu este important decat atunci cand site-ul functioneaza

Este unul dintre cele mai nepotrivite sfaturi. SEO trebuie sa fie incorporat fiecarui stadiu al designului, recladirii site-ului si lansarii acestuia pentru a asigura pozitia in rezultatele interogarilor eventualilor clienti. Doua aspecte sunt foarte importante:

  • tine o baza de date cu cuvinte cheie, actualizata, si utilizeaz-o pentru a crea structura URL-ului, tag-urile si continutul site-ului.
  • finalizeaza completarea a minim 30 de pagini cu titluri si metadescrieri inainte de lansare.

8. Nu ai nevoie de mari investitii in web design

Ca orice lucru in viata, primesti exact cat platesti, atunci cand vrei sa ai un site functional. Daca nu aloci suficiente resurse este dificil sa ai un motor de cautare optimizat, testat UX si cu impact mare asupra pietei.

9. Site-ul nu trebuie sa fie actualizat permanent

Cele mai bune practici in domeniul SEO si algoritmilor de cautare se schimba frecvent si daca site-ul tau nu tine pasul cu acestea, el va deveni ineficient. Desi in trecut poate a functionat bine, asta nu inseamna ca va continua sa o faca si in viitor. Pe langa asta, chiar daca anumiti clienti stiu deja de afacerea ta, ce facem cu cei care nu au aflat inca si nu mai pot afla pentru ca site-ul nu este actualizat?

10. Designerul site-ului stie cel mai bine

Multi proprietari de afaceri isi asuma riscul de a nu comenta deciziile web designerilor. Nu tocmai inteligent intotdeauna. Pentru a testa daca site-ul tau se potriveste afacerii, daca acesta potenteaza la nivel maxim afacerea precum si daca rezoneaza cu ea, este importanta o instruire in domeniul SEO. Ori macar in utilizarea aplicatiilor puse la dispozitie de Google, spre exemplu, care monitorizeaza performantele site-ului.

 

Clickuri: 464
0

Posted by in data de in Externalizare IT

 Externalizarea ofera unei companii abilitatea de a tine in frau cheltuielile si in acelasi timp le ofera timp pentru dezvoltarea afacerii – nu doar cu privire la serviciile si produsele proprii, dar si cu privire la ariile complementare afacerii si tendintelor prezente ori viitoare. In general se remarca patru mari beneficii ale externalizarii:

Reducerea costurilor de capital: prin eliberarea fondurilor care altfel ar fi alocate salariilor unor angajati, costurile fixe se transforma in costuri variabile. Acest aspect ofera afacerii oportunitatea de a reloca aceste fonduri spre alte zone ale afacerii, precum cele aducatoare de venituri, pentru care pana acum nu aveati timp.

Multe afaceri aflate la inceput si antreprenori isi structureaza afacerile in jurul ideii de externalizare. Aceasta noua tendinta evita marile cheltuieli de capital necesare in fazele de inceput ale afacerii si permite dezvoltarea acesteia, care altfel ar avea nevoie de o infuzie majora de capital.

Reducerea costurilor pentru manopera: Externalizarea are avantajul de a permite unei companii sa se angajeze in servicii vizand o gama larga de expertiza, fara costurile suplimentare de finantare a unui salariu permanent. In plus, ne dam seama ca uneori personalul poate avea o zi relaxata, fara prea multa munca, in timp ce in alte zile personalul poate avea un volum impresionant de munca.

Eficienta crescuta: cand munca este externalizata, personalul se poate concentra asupra sarcinilor de serviciu fara a fi stresati de sarcini suplimentare sau rolul aditionale pentru care poate nu au pregatirea necesara. Astfel, personalul este  mai putin stresat si poate fi mai eficient in activitatile desfasurate, concentrandu-se asupra obiectivului afacerii. Aceste economii, ca urmare a eficientei in munca, pot fi realocate spre sectoare adiacente afacerii.

Apelarea la ajutorul unui expert: contractarea experientei unui specialist, la modul permanent, poate fi costisitoare pentru bugetul afacerii. Externalizarea diverselor activitati ori servicii catre experti permite afacerii sa se concentreze asupra clientilor proprii ori asupra tendintelor pietei in privinta serviciilor oferite. 

O companie poate angaja un specialist IT experimentat pentru a crea o aplicatie gratuita prin care clientii pot folosi produsele lor mai usor ori pentru a oferi feedback asupra produselor vandute. Acest tip de serviciu se foloseste o singura data, deci nu este nevoie permanent de un astfel de specialist.

Clickuri: 490
0

 

La ora actuala, orice afacere are nevoie de o prezenta puternica in mediul online, ceea ce ar fi imposibil de realizat fara un web design profesionist. Intr-o industrie unde aprecierea unui site bun se schimba frecvent, sunt mult prea multe sfaturi ce pot fi oferite clientilor si partenerilor. Totusi, nu orice sfat ar trebui luat in considerare. De fapt, multe dintre acestea va pot duce pe cai gresite, motiv pentru care am adunat 5 sfaturi de web design care sunt o reteta sigura a dezastrului si care trebuie evitate.

1.       Roaga-ţi un prieten sa faca site-ul

Nu este un sfat rau cat timp prietenul este calificat in ceea ce face si are un ochi artistic. De cele mai multe ori insa, apelam la un prieten pentru ca stim ca nu ne va costa prea mult, ba poate chiar va fi gratuit. Din pacate, nu exista masa gratuita la restaurant si curand poti constata ca site-ul nu prea aduce clienti care sa plateasca...masa. Deci, daca ai intentii serioase in privinta vizibilitatii online a afacerii, ia in considerare consultarea unei companii cu experienta in domeniu, pentru a te ghida in directia corecta.

2.        Afacerile mici nu au nevoie de site

In aceasta era digitala, mai rau decat a avea un site construit gresit este sa ai nu ai un site. Clientii isi petrec mai  mult timp cautand online produsele si serviciile pe care tu le poti oferi. Imagineaza-ti deserviciul pe care ti-l faci neavand un site.

3.        Creeaza site-ul dupa gustul tau

Acest aspect are relevanta doar daca nu cumva faci site-ul ca sa te multumeasca doar pe tine. O mare greseala este intalnita la proprietarii de afaceri care spun ca site-ul este destul de atragator, omitand faptul ca site-ul trebuie sa atraga si sa interactioneze cu publicul tinta, nu cu ei.

4.        Un design bun face un site bun

Corect. Dar asta nu este totul. Sa ai o estetica buna a site-ului, actualizata la zi este bine. Dar daca nu se cladeste in jurul obiectului afacerii si nu se tine cont de experienta utilizatorului, rasplata nu va veni prea curand.

5.       Unic...la fel ca toti ceilalti

Daca nu realizezi nicio diferenta intre site-ul tau si alte zeci de site-uri asemanatoare, cu exceptia logo-urilor si textului, atunci ai o problema. De ce nu merge afacerea ta? Pentru ca site-ul nu refecta personalitatea afacerii tale, deci produsele nu vor fi vizibile. Daca un site, creat la modul generic, ca toate celelalte, poate fi OK pentru o afacere gandita la nivel mic, cu un buget limitat, cat de curand trebuie luata in considerare o upgradare a acestuia, in special in privinta personalizarii lui. 

 

Clickuri: 534
0

Posted by in data de in Web-Design

 

Te-ai intrebat vreodata cum functioneaza Google? Cum cauta si indexeaza internetul, de ce unele site-uri apar pe primele pagini ale cautarii iar altele nu? Care este combinatia magica de taste si calitatea continutului, pentru ca site-ul  sa apara pe prima pagina a rezultatelor generate?

Toti acesti factori influenteaza eficienta cautarilor browser-ului. Google realizeaza cautari de calitate in cateva miimi de secunda prin simpla tastare a catorva caractere iar indexarea este similara cu referintele intalnite la sfarsitul cartilor, grupate intr-o sectiune separata, doar ca la o scara mult mai mare.

Google monitorizeaza site-urile in cautarea anumitor cuvinte si face o lista a acestora, astfel ca este capabil sa furnizeze raspunsuri rapide, browser-ul indexand cuvinte cheie, expresii, etichete precum si fisiere in format „rich media” ori chiar pagini dinamice.

Daca doresti sa imbunatatesti rank-ul site-ului, Google trebuie il indexeze, asa ca iata cateva sfaturi pentru a face acest lucru intr-un mod eficient:

· structura site-ului trebuie sa aiba o ierarhie bine stabilita a linkurilor in format text;

· limiteaza numarul link-urilor din site;

·  ofera vizitatorilor o harta a site-ului, cu link-uri catre cele mai importante pagini. Utilizeaza subcategorii pentru site-uri cu un numar mare de link-uri;

·  foloseste text in loc de imagini, atunci cand vine vorba de nume importante, informatii si link-uri, pentru ca indexarea nu recunoaste textul salvat in imagini. Daca situatia este de neevitat, utilizati combinatia ALT tag pentru textul descriptiv, pentru ca indexarea sa se faca in bune conditii;

· atentie la link-urile gresite ori greselile de editare a paginii web;

· tine cont de faptul ca rezultatele sunt generate pe baza a ceea ce Google considera ca utilizatorii vor gasi util. Pune-te in situatia vizitatorului si poti afla cum trebuie formulat textul in site. Google utilizeaza mai multe aspecte in atribuirea unor rank-uri site-urilor, dar cele mai importante sunt experienta de utilizare a browser-ului si cautarile bazate pe text relevant.

Asadar, optimizarea site-ului pentru indexare este adesea complicata, dar este necesara pentru cresterea vizibilitatii pe web, motiv pentru care, daca nu vrei sa fii coplesit de situatie, mai bine apelezi la specialisti SEO.

 

Clickuri: 771
0

 

Ai uitat cablul de alimentare a laptopului exact cand trebuia sa ajungi la o intalnire importanta sau la o simpla cafea in oras. Cu totii am patit asta cel putin o data. Nu poti impiedica epuizarea bateriei, dar poti face multe pentru a incetini procesul.

Daca ai un laptop cu o baterie veche, care se epuizeaza in cateva minute dupa o incarcare completa, nu prea mai ai optiuni la dispozitie pentru tinerea bateriei in viata mai mult timp – probabil vrei deja sa o inlocuiesti. Pentru toti ceilalti, vom furniza cateva ponturi pentru a eficientiza utilizarea bateriei.

Foarte important este sa intelegi ce iti consuma energia, aspect simplu de realizat – ecranul LCD, este de departe unul dintre cei mai mari consumatori. Inginerii Microsoft au stabilit o harta a  consumatorilor de energie prezenti pe majoritatea laptopurilor: LCD – 43%, Placa de baza – 21%, Procesorul – 9%, Placa video – 7%, HDD – 5%, conexiunile la reţele WAN/LAN/etc – 4%. Alti consumatori se refera la consumatori suplimentari conectati prin diverse porturi ale laptopurilor.

Pasul nr. 1 Creeaza un plan personalizat de gestionare a consumului de energie

Ai grija ca planul pe care il alegi sa fie unul rezonabil tinand cont si de capacitatea bateriei. Un plan de management al energiei destinat performantelor inalte, desi tentant, iti va goli bateria intr-un timp considerabil mai mic decat daca ai selecta modul economisire energie (Power saver) ori modul echilibrat (Balanced). De asemenea, asigura-te ca ecranul este setat sa se opreasca intr-un timp scurt, in lipsa activitatii.

Pasul nr. 2 Ajusteaza luminozitatea

Stiind ca ecranul este cel mai mare consumator, cel mai rapid mod de a economisi energia este de a micsora luminozitatea – cel mai frecvent, ajustarea se face prin apssarea tastelor de tip functie inscriptionate adecvat. Ai grija in acelasi timp ca planul de management al energiei sa fie setat sa opreasca functionarea ecranului in caz de inactivitate si evita folosirea unui screensaver ce utilizează prea multe resurse de grafica.

Pasul nr. 3 Optimizează consumul de energie

Laptopul tau are un adaptor bluetooth pe care nu il folosesti? Porturi infrarosu? Toate, daca sunt active, consuma energie, deci dezactiveaza-le. Daca folosesti laptopul in tren, avion sau oriunde nu este disponibil Wi-Fi, opreste adaptorul Wi-Fi sau chiar dezactiveaza-l.

Pasul nr. 4 Opreste functionarea inutila a programelor in background

Procesele de sistem pot face mai mult decat sa iti reduca performantele laptopului – iti reduc si durata de viata a bateriei. Deci ai grija ca toate programele ce ruleaza in background sa fie oprite. In special cele ce realizeaza indexari automate.

Pasul nr. 5 Foloseste modul Hibernate cat mai mult posibil

Folosind acest mod, in loc de Sleep permite laptopului tau sa economiseasca la maxim energia, deci daca nu vei folosi laptopul o ora sau mai mult, trece-l in modul Hibernate  în loc de Sleep, care foloseste bateria pentru a mentine aceasta stare.

 

Clickuri: 367
0



Acest site foloseşte cookie-uri. Prin continuarea navigării, eşti de acord cu modul de utilizare a acestor informaţii. Detalii aici